Dagje Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Penny Nicols - WaarBenJij.nu Dagje Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Penny Nicols - WaarBenJij.nu

Dagje Hanoi

Door: Penny

Blijf op de hoogte en volg Penny

20 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal,

We hebben goed geslapen in het hotel. We gaan lekker ontbijten, dat is in een ander hotel. De manager loopt met ons mee om ons de weg te wijzen. Het is een prima ontbijtje, het straatleven is alweer volop aan de gang. Na hetontbijt willen we een fles water kopen, maar we zien niemand die erbij staat. Naast het winkeltje zitten een paar mannen die ons wel helpen, even later komt er een vrouwtje aan die bij het winkeltje hoort. Zij roept er weer iemand van de kapper bij die weer een deur verder zit. Hij komt in het engels vertellen hoe duur het is. Het vrouwtje kan geen engels. Zo bijzonder om te zien dat ze elkaar allemaal zo helpen. Als we met de fles water weglopen, worden we nog geroepen door een oudere man, hij geeft ons nog meer geld terug. Blijkbaar was het nog goedkoper dan de kapper zei. En zo hebben we weer onze eerste Vietnamese ervaring van de dag te pakken.
We komen terug in ons hotel en zegt de manager “I’m sorry, the power is cut off. It will be back in de afternoon.” Tja, als er werkzaamheden zijn, wordt de stroom gewoon afgesloten in heel de straat. Dan maar in het donker douchen haha.

In de Lonely Planet hebben we een leuke wandeltocht door Hanoi gevonden. Deze begint op de tempel op het meer waar we gisteren ook al hadden gelopen. Hier steken we wierrook aan voor Sang, want hier in dit meer heerst een legende over een schildpad. En dat heeft weer een bijzondere betekenis voor Tessa en Stef in verband met Sang. We hebben ook foto’s gemaakt hiervan en we hebben in een soort mini huisje/tempeltje de foto van Sang achtergelaten. Daarna verder met de tocht. We zien hier het echte leven van de mensen in de grote stad Hanoi. De straat P. Ta Hien is populair voor de “after-dark bars”, veel cafes dus. Het is rond 14.00 uur en het is tijd voor een lunch, we zien een mooi restaurantje en daar bestellen we loempia’s. Het is een prachtig plekje, we zijn op twee andere touristen na de enige klanten. Aan de tafel schuin tegenover ons zit een oudere man de loempia’s vers te maken, geweldig! Als we besteld hebben, komt de kok ze halen en gaat hij ze bakken. Ze zijn lekker! Even daarna komt heel de familie tevoorschijn en gaan zij eten, aan de tafel naast ons. Het is alsof we gewoon bij deze mensen thuis zitten.
We maken onze tocht af en deze is prachtig. We zien zoveel en we staan zo vaak stil omdat er zoveel bijzonders te zien is dat we ongeveer zo’n 6 uur hebben gedaan over een tocht van 3,5 kilometer haha.

Na de tocht hebben we in ons hotel een tripje geboekt naar Halong Bay, dat moet heel mooi zijn. We slapen dan één nacht op de boot en één nacht in een bungalow. Morgen al vroeg vertrekken, dus snel nog even naar buiten om wat te eten. En geloof het of niet, ik heb aan de streetfood gezeten! En het was nog lekker ook mm…! Ze hadden een ‘ricepaper’ (van loempia) gebakken op soort bbq, hier direct een ei op, kaas, dried beef, worst en binnen minuutje klaar!

Morgen naar Halong Bay, we hebben er zin in!

X Penny en Jan

• 20 Januari 2014 - 16:32

Wilma:

Hey vakantiegangers mooi verhaal,leuk om te lezen.Fijn dat jullie t goed naar de zin hebben!!! liefs ikke xx

• 20 Januari 2014 - 17:43

Tessa:

Heel bijzonder om te lezen wat jullie daar allemaal mee maken, zo ben ik er toch een beetje bij;)
    Geeft een fijn gevoel om te weten dat er ook aan Sang wordt gedacht, dankje!

Dikke knuffel!
    Xx

• 21 Januari 2014 - 07:30

Manon:

Kei stoer dat je 'van de straat' hebt gegeten! dat is inderdaad vaak lekker!
    xxx