Hoi An & Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Penny Nicols - WaarBenJij.nu Hoi An & Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Penny Nicols - WaarBenJij.nu

Hoi An & Nha Trang

Door: Penny

Blijf op de hoogte en volg Penny

07 Februari 2014 | Vietnam, Nha Trang

Daar zijn we weer!

We zijn weer terug in Vietnam, Hoi An, bij ons hotel. Voelt gewoon weer beetje als thuis haha gek hoor. Komt natuurlijk omdat we het hier al kennen. Het is al laat als we terug zijn, rond 23 uur dus we gaan lekker slapen. De volgende dag gaan we het stadje weer in, op de fietsen van het hotel. Het feest rondom het nieuwjaar, Tet, duurt hier in totaal 10 dagen, dus we pikken dat nog mooi mee. Het is nu veel drukker dan voor de Tet, het stadje zit vol met Vietnamesen die hier vakantie en Tet komen vieren, wij vinden dat super leuk! Nu voelt het nog meer alsof we in dit mooie land op bezoek zijn. Heel de stad is versiert met bloemen, er zijn veel (kermis)spellen te doen, kinderen zitten beeldjes te schilderen, er is veel streetfood te verkrijgen, kortom vanalles te doen. 's Avonds gaan we nog lekker een hapje eten en lopen we over de nachtmarkt die er nu ook is. En dan is het de volgende dag weer tijd om met de trein naar Nha Trang te gaan, met dit keer de dagtrein met stoelen in plaats van een bed. Dit valt mij best tegen, ik kan mn draai dit keer niet vinden, terwijl ik normaal eigenlijk nooit echt moeite heb met lange (bus)reizen. Papa meestal wel, maar die had er nu geen moeite mee. De rollen een keer omgedraaid ;-) het was wel leuk om mee te maken, want de hele coupé zat vol met vietnamesen, op ons en een deens stel na. Als er vietnamesen in of uit moeten, is het ineens heel druk, rumoerig en wordt er veel gepraat/geroepen, maar als iedereen dan weer zit, is het weer heel rustig. Heel apart. Achter mij zaten twee Vietnamese jongens van een jaar of 14 denk ik. Ik voelde een tikje op mijn schouder; een van de jongens stak zijn hand uit met daarop een snoepje. Ik bedankte hem vriendelijk, het zag er niet echt lekker uit. Wel lief! Tijdje daarna weer een schoudertik, of ik engels kon. Ja hoor. En toen was het stil en keek hij mij aan "oh shit en nu?" Simpele vragen hoe ik heet, waar ik vandaan kom en waar ik naartoe ga zijn behoorlijke pittige vragen voor zijn engels haha. Ik heb dr niet zo'n trek in en luister weer muziek. Weer daarna de tik op mijn schouder, hij heeft netjes zijn moment afgewacht dat ik mijn oortjes uit doe, ja ja. Hij laat zijn telefoon zien en vraagt om mijn telefoonnummer. Haha. Moet mn best doen om niet te hard te lachen en hem (weer) vriendelijk te bedanken. Hij kijkt teleurgesteld en zijn vriendje moet er van lachen. Helaas;-) Het maakt de treinreis wel wat grappiger!
Daar zijn we dan eindelijk, na een treinreis van 10 uur, in Nha Trang. Taxi naar het hotel en snel de stad in om wat te eten, want het is hier op tijd weer klaar. We zijn bij een tentje bij de nachtmarkt waar we pizza kunnen krijgen, daar hebben we zin in. Het is 23.00 en ze sluiten om 23.30, maar we mogen gelukkig nog bestellen.
Tegen half 12 is ons eten er, maar ze komen 5 min later al de rekening brengen. Met excuses en of we alvast willen betalen, dan kan er al iemand naar huis. We zijn immers de laatse klanten. Prima hoor, we zijn allang blij dat we eten hebben. In de trein hadden we niks gegeten, dus we hadden alleen ontbijt op en dus nu wel honger, oeps, niet zo goed voorbereid. Maar terug naar de pizza. Weer kwartiertje later komt de vraag die we al aan voelden komen. Of het goed is als ze afsluiten, dan kunnen ze naar huis. We zitten op een dakterras, dus als we klaar zijn kunnen we gewoon gaan. Haha wij vinden het wel grappig, dus we zeggen dat het goed is en snel zijn ze weg. Mooi toch!
Onze eerste dag in Nha Trang wordt onze verkenningsdag, we bekijken het strand, wat dus echt pal voor ons hotel ligt, top! We huren fietsen voor de hele week en boeken onze bus naar Da Lat en onze vliegreis van Da Lat naar Ho Chi Minh City (ook wel Saigon).
Aan het strand, 50 meter bij ons hotel vandaan, is een prachtig, gratis, zwembad, aan de rand van het strand. Je kunt daar bedjes huren, met matras en handdoek, voor 4 euro per persoon voor een hele dag! Dus je kunt met je bedje tussen het zwembad en de zee liggen. Wij vinden dit perfect en dag 2 is gepland! Papa heeft zn fiets en kan dus op verkenning terwijl ik kan zwemmen, zonnen en relaxen. En het is een heerlijk dagje. 's Avonds gaan we naar ons reisbureautje en boeken we een tour naar 2 eilanden, waarvan 1 het monkey Island wordt genoemd. Op het eerste eiland is er entertainment met dieren, je kunt op een struisvogel rijden, rendieren eten geven, olifant rijden en er is een show met beren en ook met de olifant. We gaan toch even kijken, maar we gaan er snel weg van, het is gewoom te akelig en zielig om te zien. Die dieren zijn er niet voor om kunstjes te doen, laat ze lekker leven. Wij gaan richting strand, lekker relaxen en zwemmen. Heerlijk! Daarna lunchen en door naar Monkey Island. Apenheul op een eiland. Leuk om te zien, de apen hebben de vrijheid om op het hele eiland te komen en hoeven geen kunstjes te doen. Ook hier gaan we nog aan het strand liggen en even zwemmen. En dan is het weer tijd om terug te gaan naar ons hotel. Het was een mooie dag.
We hebben nog twee hele dagen hier en dan gaan we maandagochtend alweer door naar Da Lat.

Bedankt ook voor de reacties die jullie geven, is echt heel leuk! Facebook wordt op het moment geblokkeerd of iets, want ik kan er sinds mijn laatste foto upload niet meer op en papa ook niet. Dus we kunnen (voorlopig) niet communiceren via fb!

Tot het volgende verslag!

Liefs ons

  • 07 Februari 2014 - 17:03

    Wilma:

    Hey vakantiegangers,weer n mooi verhaal om te lezen wat jullie zien en beleven.Grappig die vietnamees die je telefoon nr wilde hebben.Geniet nog maar lekker de tijd gaat supersnel.liefs ikke xxx

  • 08 Februari 2014 - 08:36

    Hennie:

    Hoihoi weer zo genoten van je verhaal. Elk verhaal lees ik met een brede glimlach, je schrijft ook zo leuk. Wat een geweldige ervaringen. Blijf genieten én schrijven!

  • 12 Februari 2014 - 17:09

    Gisela:

    Wat een prachtige reis maken jullie toch! Miranda had me ook al helemaal jaloers gemaakt met een foto waar je aan het zwembad ligt te relaxen ;-).
    Heel veel plezier nog samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Penny

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 7050

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Samen met ons pap naar Vietnam

Landen bezocht: