Nha Trang en Da Lat - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Penny Nicols - WaarBenJij.nu Nha Trang en Da Lat - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Penny Nicols - WaarBenJij.nu

Nha Trang en Da Lat

Door: Penny

Blijf op de hoogte en volg Penny

16 Februari 2014 | Vietnam, Nha Trang

Het heeft eventje geduurd, maar hier de rest van onze belevenissen in Nha Trang en ook Da Lat.

De dag na de eilanden tour wordt weer een lekkere luierdag aan het zwembad/strand, heerlijk! Even nog extra genieten van de zon, warmte, mooie uitzicht en de rust. In de avond gaan we na het eten nog even naar een tentje aan het strand waar ze livemuziek hebben. Hier wilden we eigenlijk alleen wat drinken, maar toen zagen we.... een gebakskoeling! Mmm dus nog even een stukje taart op met een bolletje ijs.
Papa wil nog heel graag snorkelen hier, dus hij vraagt bij ons hotel naar de mogelijkheden. Het hotel heeft een mooie tour gevonden, van 8 tot 14. Dus die gaan we onze laatste dag in Nha Trang doen. Ik had nog nooit gesnorkeld, maar ik besloot ook te gaan snorkelen. Ik zag een beetje op tegen het ademhalen door die buis. Maar na een paar minuten ging het me goed af en ben ik blij dat ik mee ben gegaan. Wat was het mooi. Ook papa heeft er super van genoten. De boottocht alleen was al een tourtje waard. Wat is het hier mooi zeg, ik heb lekker voor op het dek genoten en baalde dat het er weer op zat. Daarna met de bus terug naar het hotel. We snakten naar een douche na het zoute water van de zee en alle zonnebrand. Weet je wat? Voor het hotel is dat zwembad, dus voor de douche eerst nog een heerlijke duik in het zwembad genomen. Heb wel een paar keer tegen mezelf gezegd dat het februari is en dat ik gewoon in bikini in de zee lig. Om er even extra van te genieten. En dat doen we!
De volgende dag is het alweer tijd om door te gaan naar de volgende bestemming; Da Lat. Om 11 uur vertrekt onze bus die er ongveer 4 a 5 uurtjes over doet. Maar het is een heel goede touringcar, dus dat wordt een heerlijk ritje door prachtig gebied. Maar, eerst nog even aan het strand in Nha Trang ontbijten, want wanneer doe je dat nog?:)
Da Lat ligt in de bergen en is heel mooi en rustig. We kunnen gewoon zonder moeite oversteken en horen zelden een claxon. We zitten in een splinternieuw hotel. En het was niet eens echt duur. Onze bagage wordt door de bellboy op zo'n gouden wagentje als in de film naar de kamer gebracht. Haha, en wij staan daar in onze vakantie outfit (lees: korte broek, shirtje, slippertjes etc). Plaatje klopt niet helemaal, maar ach, het is wel leuk. Hotel is prachtig, dus je hoort ons niet klagen. Bij de receptie boeken we een tour die we de volgende dag gaan doen, de Natural Countryside Landscape tour. Het blijkt een prachtige tour. We zien heel veel, maar wel op een relax tempo. We gaan naar veel verschillende boerderijen; fruit, bloemen, groenten, krekels, we zien koffie en thee plantages, zijdenfabriek, rijstwijnmakerij, mooie waterval en een pagode. En zelfs daar zijn we op tijd van terug, zodat we ook nog naar het oude treinstation en het Crazy House gaan. Bij de bloemenkweker zagen we bloembollen uit Nederland, Andijk. Grappig he. Da Lat staat vol met bloemen, het wordt ook wel de stad van de eeuwige lente genoemd.
De zijdenfabriek is ook bijzonder om te zien, ze lieten zien het het werkte, dus je ziet de cocon van de rups waar ze dan de zijde van af halen. Er stonden een stuk of 15 jonge meiden in die fabriek de machines te bedienen. Zwaar werk. Onze gids vertelde dat zij 8 uur per dag werken en 6 dagen per week. En daar verdienen ze dan 300 dollar per maand mee, dat is ongeveer 220 euro per maand. Zo zeg, dan wordt wel weer benadrukt hoe goed wij het in Nederland hebben.
Het Crazy House was ook super leuk om gezien te hebben. Dat is een huis, wat nog steeds niet af is, en heel gek in elkaar zit. Overal zijn trappen en deuren en gangen en alles is versierd met vanalles en nog wat. Er zijn ook verschillende kamers ingericht, in het thema van dieren, daar kun je dan overnachten. Moeilijk om uit te leggen, maar geloof me, het was leuk.
De andere dag hebben we stukje gewandeld door het stadje en zijn we met de kabelbaan naar een pagode gegaan, het ritje was heel leuk en de pagode ook erg mooi. Er hing daar echt een serene rust. We wilden met de taxi naar de kabelbaan, dus vroegen we de taxichauffeur hoe duur dat zou zijn. 50.000 dong moest het kosten, dat is een kleine 2 euro. Nee joh zegt papa, 30.000 dong. De chauffeur reageert alsof het een belachelijk bedrag is. Ach 50.000 is ook geen geld, dus oke. Tijdens het ritje van misschien 8 minuten zie ik dat de meter loopt en dat hij aan het einde van de rit staat op 32.400 dong. Hahaha wat een grap, probeert hij ons op te lichten, lukt het hem niet eens. Daar heeft hij vast van geleerd.
'S Avonds gaan we nog een lekker hapje eten, bij een tentje dat ik op tripadvisor had gevonden. Ze zouden daar heerlijke lasagne hebben en live muziek. En dat klopt, de lasagna is lekker en de livemuziek goed. Ze spelen eric clapton, tracy chapman, elton john. En nog echt goed ook. Heerlijk avondje.
En dan is het al weer donderdag, vanavond vliegen we naar Ho Chi Minh City. En overdag hebben we de kamer bijgeboekt voor de middag. Ik had even een momentje dat ik even niks wilde, best vermoeiend zo'n reis en 24/7 op elkaars lip. De dingen die we in Da Lat wilden zien, hebben we al gezien. Dus vandaag even lekker niks. We hebben tv op de kamer met een film zender, dus ik kijk lekker films, slaap uit en doe lui. Ik heb nog geen honger, dus papa gaat alleen ontbijten en ik blijf in bed. Rond 12 uur gaan we naar de Big C, een heel grote supermarkt. En wat hebben ze daar? Croissantjes en goudkuipje! God, wat smul ik. En papa heeft croissant met een stuk gouda kaas. In de middag nog lekker gerelaxt op de kamer, nog even lekker douchen en naar het vliegveld. Op naar Ho Chi Minh City.

Het volgende verhaal volgt snel ;-)

Liefs ons

• 16 Februari 2014 - 15:15

Melanie:

Wat een mooi verhaal weer. Geniet nog even lekker verder

• 16 Februari 2014 - 15:33

Wilma :

Goed je best gedaan,lekker om weer een verhaal te lezen van wat jullie allemaal zien en doen!!! Het zit er bijna op voor jullie,ben blij als jullie er weer zijn.Dus ga lekker verder met wat jullie doen en geniet van de laatste dagen!! Knuffel xxx

• 16 Februari 2014 - 19:10

Eric:

Jeetje ik lees het allemaal of ik midden in een film zit
    Prachtig verwoord Penny. Enne Jan. We hebben weer een goed feestje gebouwd. Jammer dat je er niet bij kon zijn. Gr. Van ons allemaal xxx

• 16 Februari 2014 - 19:43

Je Zus En Je Dochter:

Heej lieve papa en penny!

jullie hebben dezelfde dingen gezien als die wij daar hebben gezien! Leuk om te lezen!
    en vakantie is ook om te luieren, dus groot gelijk zus!